wtorek, 28 maja 2019

Am Fost La Munte Și Mi-a Plăcut - La Deal (2019) PL


Gitarowy post-rock w Rumunii ma się dobrze. Dopiero co pisałem o znakomitym albumie Valerinne, a teraz mam okazję posłuchać drugiego albumu Am Fost La Munte Și Mi-a Plăcut La Deal, zespołu który wkrótce zagra na europejskim post-rockowym spędzie - na festiwalu Dunk! w Belgii.

Jest więc bardzo gitarowo i bardzo żwawo. Rumuni stawiają na instrumentalne zróżnicowane melodie i zmieniające się tempo. Dobrze słychać to w Setraiti Sanatate, Serviciusor z jego nawet delikatną pierwszą częścią i pełną agresywnej energii kontynuacją. Także Suprafata Utila pokazuje kilka ciekawych zabiegów i znakomitą atmosferę, zwłaszcza że to jedyny taki utwór do odpoczynku i kontemplacji. Po chwili zespół wraca do swojego stylu w surowo-gitarowym Am Adus Bautura, Fetelor i efektownie zamykającym płytę Vedeti Ca Asta E Lunga. Nieźle jak na zespół, który powstał aby obśmiać post-rock.

No i oczywiście zdjęcie z górami. W końcu ich długa nazwa tłumaczy się na "Byłem w górach i było fajnie".

La Deal kosztuje 35 złotych (9 USD).


Sprawdź: Suprafata Utila
Kraj: Rumunia
Szufladka: guitar post-rock



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz